zaterdag 7 november 2015

prentje en de noordelijke schatten

Geweldige stad, Groningen; ik zei het u vorige week al.
Ze hebben niet alleen een prachtig museum; het is ook een heerlijke stad om te winkelen.
En nou hadden ze ook nog net een soort pop-up muziekfestival, waardoor er in verschillende winkels live-muziek te horen was.
Viel ik even met mijn neus in de boter.

En ik had mijn bon voor een gratis hotdog (en frisdrank!) nog hè, dus ik moest wel naar de Hema.
Kon ik gelijk toch zwichten voor de sneeuwmannenlichtjes nu-ik-er-toch-was (volkomen logisch uiteraard om deze in Groningen te kopen terwijl ik zo ongeveer naast de Hema woon).
Kwam ik daar ook nog dit leuke hert tegen. Oorspronkelijk is hij goudkleurig, maar ik ben niet zo van goud:
Dus besloot ik hem over te schilderen in het roze. Helaas kreeg ik de verfpot niet meer open, die ik de vorige keer toen ik een Ikea-kistje overschilderde iets te fanatiek had dichtgeslagen met een rubberen hamer, blij dat ik een keer De Rubberen Hamer kon gebruiken.
Enfin, ik had ook nog een restje andere roze over, die ik wel open kreeg (maar waarvan het niet handig was om deze op een krant te laten drogen als ik de andere kant nog moest verven).
Om een lang verhaal kort te maken: nadat Het Hert eindelijk hing (na eerst nog een keer naar beneden te zijn gevallen waardoor hij een barst in zijn roze gewei heeft) bleek het een echt prentjeshert te zijn, met een beetje goudkleur in zijn gebarsten gewei, en hier en daar nog wat krantensnippers.

Maar het hert was niet mijn enige schat; ik vond ook nog een geweldig sprookjesboek van Isak in de museumwinkel. Eigenlijk mocht ik geen sprookjesboeken meer kopen van mezelf, maar deze kon ik toch niet laten liggen. Ik hou van hun grafische illustraties. En hij past geweldig bij mijn vosmarionet (eigenlijk mocht ik ook geen vossen meer kopen van mezelf, maar dat gold eigenlijk ook voor herten, nu ik er over nadenk. Kortom: ik kan toch geen afspraken maken met mezelf. Ik luister toch niet.)
En wat te denken van deze gave ketting? Ik ben niet zo van de sieraden, en hou dus niet van goud, maar deze vind ik geweldig; met de onconventionele (bouw)materialen.
Gevonden bij Folk: net als het houten haakje.
Mijn hemel; werkelijk alles in die winkel is mooi.
Nog drie kerstboompjes van keramiek bij de Deense winkel Søstrene Grene; een naam die waarschijnlijk geen enkele Nederlander goed uitspreekt maar wat ze er gelukkig niet van weerhoudt om meer zaken in Nederland te openen (lees net dat er deze week een filiaal in Amsterdam komt - hoera!).  
Helemaal blij vertrok ik uit Groningen.

Gelukkig heb ik nog maar drie keer mijn hoofd gestoten tegen het hert.

3 opmerkingen:

  1. Prachtige 'schatten' uit een mooie en gezellige stad!!!
    Tja, sommige dingen zijn gewoon te mooi om te laten liggen, ook al weet je echt wel dat je het niet 'nodig' hebt.
    Maar we mogen onszelf af en toe best verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi mooi, voedsel voor de ogen!

    BeantwoordenVerwijderen