zondag 23 november 2014

prentje is thuis

Dit wordt mijn eerste officiële kerst alleen, ik zei het al eerder.

Ook bedacht ik dat ik twee dingen kon doen: in een hoekje stilletjes zitten wachten tot de dagen voorbij zijn, of me er helemaal in onderdompelen, maar dan op een Andere Manier.
Ik koos voor het laatste. En dat bevalt zo goed, dat ik zelfs al eerder met de pre-kerstpret ben begonnen dan andere jaren. Bossen vol rode bessen haal ik in huis. Het enige rood waar ik van hou met kerst (oké, en Amaryllissen dan).
Voor de rest is de kerstversiering subtiel, grafisch en zwart wit. En zoals elk jaar heb ik er een 'vorm' uitgepikt waar ik 'iets' mee heb (van engel tot peperkoekmannetje). Dit jaar is dat de kerstboom zelf. Maar dan wel zwart (ik hou ook niet van donkergroen). Ik maakte zelfs een kerstkussen, mijn eerste DIY-project in maanden. Veel gekker moet het niet worden.

En terwijl de Petteflet baadt in het zonlicht, geniet ik van mijn knusse huisje. Ik ben zelfs een stuk minder uithuizig dan vroeger.

Laat die kerst maar komen.
I can handle it.
 

6 opmerkingen:

  1. Je bent er vroeg bij! Het ziet er gezellig en knus uit. Geniet ervan! Wij bereiden ons voor op Sinterklaas en dan ga ik ook op de Kerst-toer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed! Gezellig, stijlvol, en helemaal jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er erg gezellig uit. Zo is het ook extra leuk om thuis te blijven.
    Knap hoor, je hebt de goede instelling.; laat die kerst maar komen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo is het maar net! (En schijt aan de 'regel' dat kerstbomen pas mogen als de man met de baard weer vertrokken is! ;))

    BeantwoordenVerwijderen