zondag 19 oktober 2014

prentje en het weekend

Het begon zo: tijdens de zomervakantie ontmoette ik vorig jaar aan de andere kant van het land P. in een klimbos. We dronken een borrel samen, en werden vriendinnen. Dat kon ook bijna niet anders, we bleken niet alleen 1 kilometer van elkaar te wonen, maar ook 500 meter van elkaar te werken. We kwamen regelmatig bij elkaar over de vloer, maar er was nog een ding wat we graag samen wilde doen: dansen. Want niet alleen onze woon- en werkplekken kwamen overeen; we hadden ook nog een gezamenlijke hobby. 'We gaan naar 40up!', riep P. enthousiast. 'Dan kunnen we op een beetje nette tijd uit, en staan we niet tussen de twintigers!'

Maar ja, hoe gaat dat met allebei een druk leven vol werk, kinderen en alles wat erbij komt kijken: het kwam er steeds niet van. 'We gaan in oktober!', zei P. een tijdje geleden blij. 'Ik heb al kaartjes besteld. Is het ok wat jou betreft als ik nog een vriendin mee neem?' 'Prima', antwoordde ik. 'Dan vraag ik ook nog vriendin A. mee.' En uiteindelijk werd het een soort zwaan-kleef-aan, want A. had nog een vriendin uitgenodigd, die weer een vriendin meenam, die op haar beurt…
Vriendin A. kwam van te voren gezellig bij mij langs in de Petteflet, waar we gezellig gingen omkleden en tutten samen onder begeleiding van jaren tachtig muziek, alsof we weer twintig waren.
En terwijl Queen door het huis galmde, hoorde ik opeens: 'O nee, ik ben mijn kaartje vergeten uit te printen!' vanaf de bank. We hadden nog een half uur voor de trein vertrok. En natuurlijk deed op dat moment de printer het niet meer, en moesten we wel heul snel schakelen. Dankzij hulp en de printer van lieve ex-Man, en een ruzie met de conducteur - mevrouw-haalt-u-onmiddelijk-uw-voet-tussen-de-deur-vandaan! Ja-maar-mijn-vriendin-komt-nog-aanrennen!', arriveerden we op tijd in Utrecht.
En zo zaten we met een grote groep vrouwen aan de tapas, die elkaar niet kenden, maar wonderwel bleken te klikken. En toen moesten we nog gaan dansen, onder dj-begeleiding van Harry de Winter himself. Uiteindelijk stonden we de halve nacht op de dansvloer.

En moest ik de hele zaterdag bijkomen, want hé, we zijn geen twintig meer.
En waar dan die foto's zijn gemaakt? Op die Dutch Design Week waar ik vandaag was (en, moet ik eerlijk toegeven, voornamelijk geshopt heb want er was ook nog eens de Feel Good Market), en in de Petteflet met de meegenomen schatten. Zo krijgt u dus tekst over het een, en foto's over het ander.
Dat krijg je als je zowel van dansen, schrijven, fotograferen als van vormgeving houdt.

En inmiddels was ik namelijk weer een beetje bijgetrokken na het dansfeest, en kon dus weer vandaag de deur uit.
Want hé, we zijn ook nog geen zestig hè.

10 opmerkingen:

  1. Ha, leuk zo'n dansfeest!
    En leuk om al een beetje voor te genieten met jouw foto's van de DDW :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oi, oi, oi, wat een fijne foto's weer!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo fijn om af toe eens goed uit de bol te gaan op de dansvloer...... en ja daarna zo ongeveer een week nodig om weer bij te komen (we zijn inderdaad geen 20 meer). Zolang het maar niet iedere week is hebben we dat er wel voor over! De foto's zijn ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarom zijn alle leuke dingen altijd in Nederland te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, alles! Maar vooral het dansen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk verhaal. En heerlijke foto's! Zo jammer dat ik niet naar de DDW kon. Maar wel beter voor m'n portemonnee met zo'n toffe feelgood markt.... :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Door dit bericht van jou van vorig jaar, gaan wij maandag en dinsdag voor het eerst naar de DDW. Bedankt voor de tip, Prentje.

    BeantwoordenVerwijderen