woensdag 12 juni 2013

prentje en de wijze lessen

De vriend van Zoon is verliefd.
Hij heeft aan Zoon gevraagd of Zoon morgen aan de dame in kwestie wil vragen of ze verkering wilt.
Met de vriend dan hè, want zelf is Zoon al heel lang verloofd.

Het is nogal een item, die verliefdheden in de klas, begrijp ik van Zoon als ik hem naar bed breng.
Een meisje heeft onlangs verkering gevraagd aan zijn andere vriend.
'Maar die was er nog niet aan toe', zegt Zoon serieus.
Ik probeer mijn gezicht in de plooi te houden.

'Hoe schat je de kansen in van je vriend morgen?', vraag ik Zoon als ik hem een welterustenkus geef.

'Ik schat niet in de liefde', antwoordt Zoon.

En voor de zoveelste keer heb ik het gevoel dat de moeder-kind-rollen zijn omgedraaid.

11 opmerkingen:

  1. Dat is een zeer wijze uitspraak. Ik zou mijn lachen maar met moeite in kunnen houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn dan ook serieuze aangelegenheden... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch een wijze en lieve Zoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet denken aan mijn dochter die het uitmaakte met vriendje, omdat ze meer vrijheid(!) wou....ze was toen 6 hahaha
    Nu is ze alweer jaren happy single, vriendjes heeft ze zat hoor, maar niet van zulke. Ze is daar nog niet aan toe. Door schade en schande wijs geworden welicht? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge-wel-dige uitspraak van je zoon! Wacht maar tot hij puber is dan volgt er nog veel meer wijsheid....
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen