woensdag 19 december 2012

prentje op het winterfeest

Ik verheugde me er al enorm op: samen met haar een workshop hippe kerststukjes maken tijdens het winterfeest hooi en stro.
Zondag reden we opgewekt samen naar het Hooghiemstraplein in Utrecht (uiteraard konden we het weer niet vinden omdat we de verkeerde bus hadden, maar dit terzijde).

We kwamen aan op een piepklein marktje van vijf  kramen. Maar dat maakte helemaal niet uit, want de kraampjes die er stonden, waren superleuk. En je kunt beter vijf goede kramen hebben, dan een markt vol rommel.

Het werd een kleine blogreünie, Zo kwamen we onder andere Anki (Mevrouw Zilverblauw) en Iris (Enigheid) tegen, en shopten we bij Ellen en Kim. Kim was mijn juf van mijn illustratiecursussen die ik heb gevolgd en ik vind haar werk geweldig. Vooral de nieuwe serie met het vosje, waarvoor ze haar inspiratie haalde uit Moonrise Kingdom (een van mijn lievelingsfilms). Ik kocht van haar een schenkkannetje (dat ook goed dienst kan doen als vaasje, heb ik inmiddels thuis gemerkt).
Kim gaf overigens ook de workshop kerststukjes maken. We konden kiezen uit twee zakken miniatuurdieren. Ik ging voor het paardje.

Om al het moois te verwerken, borrelden zij en ik nog even na in een wijncafeetje in de stad. (We waren er dit keer maar naar toe gelopen om een nieuw openbaar vervoer-debacle te voorkomen).

's Avonds kreeg ik een sms-je. 'Fijn dat ik met jou kerststukjes kan maken én wijn drinken', stond er.

En daarmee verwoordde ze voor mij de essentie van vriendschap.

8 opmerkingen:

  1. Wat lief, dat laatste stukje! Zo is het maar net.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het al jammer dat ik niet kon, maar nu helemaal! Had jou ook wel eens 'in het echt' willen ontmoeten. Nou ja, komt vast nog wel eens...
    Kims vosjes zijn leuk he? Wij hebben hier twee deurknopjes van haar, een met een bebaarde man, en een met het vosje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde ook graag komen, maar t lukte op het laatsre moment niet.. Wat leuk om te zien! Klinkt heel gezellig zo samen! En ook nog een blogreünie :) Ik had de dames ook wel eens willen ontmoeten, lijkt me heel gezellig!
    Wat een supervaasje, ik hou ook van het werk van Kim!
    Fijne middag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een geslaagd dagje dus! fijn.
    Het vosje is idd erg cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een heerlijk dagje! Fijn zo'n vriendschap. Die moet je koesteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja mensen, dat ben ik dus...! Wat een lief stukje heb je weer geschreven, dank je wel! Ik heb er ook van genoten en denk er steeds nog aan terug. Enne...ik zorg voor Chardonnay komend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha Chouke, dat weten we toch dat jij dat bent ;)
    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en geweldige aankoop en maaksel!

    BeantwoordenVerwijderen