zondag 25 november 2012

prentje en de Sinterklaaspret

'Wil jij als Sint of Piet naar het Sinterklaasfeest op papa's werk?', vraag ik Zoon. 'Als Siet', antwoordt hij. 'Of als Pint?', vraag ik hem, terwijl ik een foto maak. Verstoord kijkt hij me aan.
O, dat is weer helemaal niet grappig. Sorry Zoon.

'Hebben jullie Zoon al gezien?', vraagt Sinterklaas die middag. 'Hij is als Sint én Piet verkleed. Zoon weet hoe je een feestje viert'.
En dat klopt.
Ik geniet met volle teugen van het diepe geloof van Zoon. Omdat ik met Zus 's avonds naar de film ga (Alles is familie), belt hij me ongerust op. Zoon gaat voor mij wel een oude schoen neerzetten, want er is een kans dat deze meegenomen wordt door Piet (volgers van het Sinterklaasjournaal snappen deze gedachtegang).

'Wat een leuke vilten Sinthanger heb je', zeg ik tegen Zus. Heeft ze er ook een voor mij gekocht, hoe lief is dat?

De film is overigens een aanrader. Omdat we zelf een rare familie hebben, gaan Zus en ik graag samen naar films over gekke families.

Om 04.47 uur word ik wakker gemaakt door Zoon. 'Ik wil kijken wat er in mijn schoen zit', fluistert hij in mijn oor. 'Ga dan maar', mompel ik slaapdronken.

'Je schoen staat er nog', vertelt hij even later, als hij weer tegen me aan kruipt. 'Er zat ook een brief in mijn schoen. Daarin staat dat het een beetje vol wordt in het Grote Pietenhuis'.

Gelukkig maar.

8 opmerkingen:

  1. Ah, die hanger heb ik gisteren zien hangen bij onze wereldwinkel, heel mooi!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappige zoon heb je! En wat een leuke sinthanger! Ik ga binnenkort ook naar die film :)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Mijn zoon is ook altijd zo vroeg wakker als hij zijn schoen gezet heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jahh zo leuk dat geloof in de Sint :-) en wat ziet je mannetje er prachtig uit. Hier zijn ze er ook helemaal vol van, de oudste drie 'geloven' niet meer maar de jongste is nog heilig overtuigd en maakte voor het eerst de intocht van Sint in het dorp mee. Toch wel heel spannend hoor, hij durfde niet heel goed te kijken naar de pieten en bleef mij er maar op wijzen dat er toch wel heel veel blaadjes van de bomen waren gevallen ;-)))
    Leuk die film, wij hebben ook een heul rare familie, ik wil 'm ook graag zien.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag de afgelopen dagen heel veel kinderen, prachtig verkleed als Piet. Maar zo'n geweldige Siet als Zoon ben ik niet tegengekomen.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, schattig!
    Zag DWDD toen het over die film ging, ziet er idd geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaaaaah heerlijk een eigenzinnig kind....daar houd ik van! Hij ziet er prachtig uit....xxx

    BeantwoordenVerwijderen