zondag 4 november 2012

prentje en de buit

Ha, u had nog wat tegoed van mij hè? De rommelmarktschatten. Zal ik u eerst nog eens wat tips geven voor een geslaagde vlooienmarktjacht?

Allereerst: focus. Als je 750 kramen te gaan hebt, is het een onmogelijke opgave om overal stil te staan. Mijn focus is bijvoorbeeld: gekke houten poppetjes, met een special focus op muizenpoppetjes vanwege ons nieuwe behang (daarover later deze week meer).
Nu waren er gisteren opvallend veel kramen met vintagekleding, en er liepen dan ook bijzonder veel modemeisjes rond. Nu vind ik vintagekleren ook heel leuk, maar dit kost teveel tijd. Je maat zoeken in de enorme stapel, ondertussen links en rechts wat dreunen uitdelen tijdens een heuse catfight, man, dat kost me een tijd. Kan hoor, maar dan is de focus dus vintagekleding.

Tweede tip: zoek vooral op onooglijke markten. De vlooienmarkt in de IJ-hallen is eigenlijk al te hip. Vandaag was ik op de verzamelbeurs in Nieuwegein (ben je vandaag alwéér geweest? Tja, je hebt een hobby of je hebt 't niet hè) en daar vond ik bijvoorbeeld dit geweldige Tim Burtonpoppetje. (Let op de konijnenpantoffels, o, van zulke details word ik zo blij). Ha, en de verkoper dacht nog dat ik niet zag dat het een Tim Burton character was ('jij denkt waarschijnlijk alleen: leuk poppetje'). Maar goed, daar liepen alleen senioren, vastbesloten om hun munt- of postzegelverzameling compleet te maken. Juist op zulke plekken kun je de beste vondsten doen.

Derde tip: ga alleen. Dat is misschien niet zo gezellig, maar wel zo doelgericht. Vandaag was ik toevallig met Man, en dan spreken we op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek af en gaan allebei onze eigen weg. Zoon speelde bij een vriendje; want uit ervaring weten we dat het niet zo'n succes is om Zoon mee te nemen naar dit soort markten ('gaan we nu nóg niet naar huis?').

Genoeg gepraat, ik laat u mijn aanwinsten van dit geslaagde weekend zien.
O, en die (nieuwe) Heidi-romper kon ik niet laten hangen voor 2 euro, ook al heb ik geen babydochter.

Ok, laatste tip: als u iets ziet wat té leuk is, vergeet dan de eerste tip...

17 opmerkingen:

  1. Cute! Ik ga juist altijd expres met mijn vader: we zijn allebei even gefocust, kijken niet samen, maar houden elkaar wel in de gaten. En als ik teveel zware dingen koop, helpt hij me dragen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja in dat geval: vergeet ook tip 3 (nou, dat gaat lekker zo, met die tips ;-))

      Verwijderen
  2. Super hoor! Leuke poppetjes!
    Ik struin de kringloop ook altijd alleen af, want niemand heeft daar genoeg geduld voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben erg voor alleen. Raak altijd in een soort concentratie/trance en laad echt op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ja, dat heb ik ook precies! Maar daarna ben ik ook bekaf...

      Verwijderen
  4. Je hebt ook nog muizenpoppetjes gevonden! Geweldige buit echt!
    Ik vind alleen gaan niet zo gezellig, maar er zijn niet veel mensen die het leuk vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan ik me helemaal in vinden in die tips! Focus! En geen afleiders mee! ;) O, en je doet mij geen groter plezier dan met een onooglijke markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow het tim burton poppetje!!!! En de moedermuis met bezem zijn hier favoriet. Ik vroeg me al af hoe je dat dan met zoon doet...... Maar okee nu snap ik het. Heerlijk heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw je verzameling is weer wat groter en thanks dat je me op de konijnen sloffen wijst, zit ik hier nog net ff met een big smile voor ik naar bed ga :-D

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha jij denkt natuurlijk alleen: leuk poppetje....!
    Wat was zijn reactie toen je je kennis etaleerde?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een mooie buit zo te zien! Als ik naar een beurs ga om stofjes te kopen dan ga ik altijd alleen. Het is ook echt een vrouwending, je ziet er weinig mannen, de meeste staan er als verkoper. Veel plezier met de popjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOOOO wat een leuke vondsten!! Ik verzamel oude houten popjes en loop ook alle rommelmarkten en kringloopwinkels af! Vooral je houten eierdopjes: SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo leuk! Door al die leuke vondsten op blogs te zien, begin ik zelf ook weer meer naar kringwinkels te rijden. Niet goed voor de portemonnee op lange termijn vrees ik, maar o zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen