dinsdag 23 oktober 2012

prentje en de verschillende werelden

Had ik me toch weer door Zoon laten overhalen om mee te gaan naar Lego World. Terwijl ik wéét dat ik me daar heel ongelukkig voel.

Het begon al op de heenweg. 'Voor Zwolle, volg Apeldoorn', stond er op de borden.
Enfin, de TomTom deed verwoede pogingen om ons toch via Amersfoort te laten rijden, maar verschillende wegen waren afgezet. Dus wij richting Apeldoorn, terwijl de TomTom verontwaardigd steeds meer reistijd noteerde. 'Het lijkt wel een soort Alice in Wonderland', zei Man, 'in plaats van dat we dichter ons doel naderen, raken we er steeds verder van af'. Die opmerking maakte het bijna weer goed, want u weet hoe dol ik ben op Alice.
Maar zo was het ook precies. Nadat we 1,5 uur in de auto hadden gezeten, was de reistijd langer dan toen we nog in onze straat stonden.

Kijk, en dan begin je al niet lekker hè, aan zo'n evenement. En 500.000 schreeuwende kinderen maken het er dan niet beter op. Tel daar de harde primaire kleuren van 1 miljard Legoblokjes bij op, drie hallen zonder daglicht en dan heeft u een beetje het plaatje.
Goed, Zoon gelukkig en daar gaat het toch allemaal weer om. En nadat hij een Ninjagozwaard had gekregen, wilde hij eigenlijk ook wel naar huis.

Zie hem hier nog even zijn teleurstelling wegbijten na een verloren 'battle'; de held:
Volgend jaar gaan ze maar weer lekker samen, de mannen.

De volgende ochtend sleepte ik uit wraak Zoon mee naar een rommelmarkt. En daar vond ik voor 50 cent het boekje 'Kabouterstad' van dezelfde illustrator als Het Muizenboek, Nans van Leeuwen.
Welkom in mijn wereld.

8 opmerkingen:

  1. Wát een foto, de stoer gedragen teleurstelling van Zoon en de overwinningsroes van de jongen in 1 plaatje gevangen.

    ;) anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh ja dat krijg je. Hier (nog) geen echte Legofanaat, maar Cars zijn hier graaggeziene gasten en dat terwijl ik al zwanger protesteerde dat die meuk (want dat vind ik het) er bij ons niet in zou komen. Ach ja, zoons he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap het helemaal...maar dat wist je natuurlijk al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap en dapper van je! Zo af en toe moet je concessies doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, maar goed dat niet iedereen van dezelfde wereld houdt. Zou erg druk worden op de rommelmarktjes en kringelopen ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha heerlijk en ach, die foto :-[ XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt mij ook vreselijk, zo'n evenement. Maar fijn dat Zoon er zo blij van werd! :)

    BeantwoordenVerwijderen