woensdag 15 augustus 2012

prentje en de stripfiguren

Tijdens de vakantie bladerde ik door een oude Linda. Eén plaatje trok meteen mijn aandacht: een Ninja Turtle teruggebracht tot enkele essentiële lijnen. Het bleek om een boek van grafisch ontwerper en illustrator Dennis de Groot te gaan: Bare Essentials.

Na de vakantie bestelde ik het onmiddellijk bij Bol, en afgelopen weekend kwam het binnen. In eerste instantie was ik wat teleurgesteld verbaasd dat het geen boek bleek te zijn maar een map met losse bladen, maar nu ben ik daar alleen maar blij om. Zo wil ik bijvoorbeeld graag de illustraties van Paris versus New York ophangen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om deze uit het boek te scheuren.

Het werk van Dennis doet me daar overigens sterk aan denken: hij heeft ook een serie gemaakt over Amsterdam die van mij zó uitgegeven mag worden.
Bare Essentials is een verzameling van vijftig striphelden/filmiconen die teruggebracht zijn tot minimale vormen, maar wel zo dat je ze meteen herkent. Ik word er heel blij van. Wat betreft vormgeving hou ik misschien wel het meest van heel elementaire vormen.
Zoon was ook enthousiast, en pikte meteen de stoerste superhelden in voor zijn nieuwe kamer.

Nou, dan hang ik wel de mindere goden op aan mijn muur hoor, geen enkel probleem.

6 opmerkingen:

  1. jaa ze zijn leuk! Maar welke vind zoon nou de minst stoer? Winnie de pooh en B.A.? of serie troetelbeer en astrix?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was een beetje onduidelijk, zie ik nu. Die vindt hij allemaal niet zo stoer, hij had al zijn eigen stapel apart gelegd (Batman & co).

      Verwijderen
  2. Ik vind deze superafbeeldingen van superhelden echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. B.A is cool!!!!
    Ze zijn echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vet cool!
    Dan ken je die blokjes-figuurtjes zeker ook wel? Met kwik kwek en kwak en de daltons enzo...

    BeantwoordenVerwijderen