zondag 22 april 2012

prentje in Amsterdam

Leven met een zevenjarige betekent vooral compromissen sluiten. Tenminste; in ons geval.
Er zijn vast kinderen die het énig vinden om naar een museum te gaan, of genieten van culinaire hoogstandjes in een fancy restaurant.
Die van mij niet.
Onze onderhandelingen gaan ongeveer als volgt:

'Lieverd, ik wil graag naar een leuke winkel in Amsterdam'.
'Gaan we dan ook naar de McDonald's?'
'Dat is goed, maar ik wil ook naar een fijn koffietentje naast de winkel.'
'Gaan we dan ook naar de bioscoop?'

Enfin: we gingen dus naar Options en Stock en het wisselgeld was de Mac en 'de Piraten'. Wat overigens best een leuke film is, dus zo'n straf was dat niet.

'Waarom wil je eigenlijk juist naar dat koffietentje?', vraagt Zoon terwijl we ons zuchtend door de mensenmassa op het Damrak worstelde.
'Omdat zij er vorige week was, en ze vindt het een aanrader', antwoord ik.
'Hoe weet je nou of jij het zelf ook leuk vindt?', vraagt Zoon verder.
'Dat is het fijne als je iemand kent die dezelfde smaak heeft', is mijn reactie.
'Dan is de kans heel groot dat het jou ook aanspreekt.'
 'Heeft u ook Fristi?', vraagt Zoon aan de vriendelijke dame in Stock.
Ik werp een blik op alle biologische producten. Fristi zit er uiteraard niet tussen.
Te veel kleurstoffen.

'Kijk, je kan daar zelf je eigen sinaasappels persen', zeg ik iets te geforceerd enthousiast.
Zoon wil het wel proberen. 
'Maar dat wil niet zeggen dat ik het ook helemaal opdrink', zegt hij streng. 
Ik onderdruk maar weer een zucht. 
Ook hier gaan de onderhandelingen gewoon door. 
 
Naast Stock zit Options, een hippe designwinkel dat samen met hotel The Exchange en Stock één concept vormt. Hier een doorkijkje vanuit Stock:
 Eyecandy in Options:
We kunnen nog net in de trein van half 6 springen, niet wetende dat de trein van een half uur later op hetzelfde traject tegen een andere trein aan zou botsen.
Dat lees ik pas als we weer thuis zijn.
Terwijl ik dit overdenk in de badkamer, zegt mijn badderende Zoon vanuit het niets: 'Zo is het leven.' Alsof hij mijn gedachten raadt.
Zo is het leven.

7 opmerkingen:

  1. wahahaha... wat een heerlijke zoon heb je! fijn om te horen dat jullie onderhandelingen op iets uitgelopen zijn, daar kan ons kabinet een voorbeeld aan nemen ;)
    lijkt me wel raar om te horen dat een trein later op een andere trein gebotst is, dat verwacht je toch niet in ons landje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer zo'n heerlijk verslag! Gelukkig hebben jullie die trein weten te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heeeerlijke foto's weer. En dat koffietentje is wel wat krap ja (was ik vergeten te zeggen) en toen wij er waren megadruk...maar wat een mooie muren he!
    En ik ben blij dat jullie in de goede trein zaten zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ps. mooi die ruitjes op de achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fiew gelukkig de juiste trein idd..... verder maar niet teveel over na denken.
    Ik geloof dat een dagje Amsterdam er de eerst komende jaren nog niet in zit voor mij en aanhangsel. Dus ik doe het maar gewoon met de foto's van andere mensen (bedankt hiervoor). Op deze manier word ik er ook een beetje blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ja het valt niet altijd mee met die kleine mensjes, ze bepalen wel even hoe je je dag doorkomt :-)) Maar het ziet er allemaal wel heerlijk uit, genieten.

    Fijne week, XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha wat een onderhandelingen :) Maar Options is leuk hè. Ik heb er nog een tegoedbon van, maar ik kan niet kiezen wat ik wil hebben (oh oh wat een luxe!).

    BeantwoordenVerwijderen