woensdag 25 januari 2012

prentje en het cadeau

Over 2 maanden word ik 40 (24 maart om precies te zijn). Dat vind ik nogal een eh, Ding. Veertig is wel heel erg volwassen. Dan word je toch wel geacht de zaken flink op een rijtje te hebben.
Ga ik werk maken van mijn creativiteit? En hoe ga ik dat aanpakken? Beleef ik er dan nog net zoveel plezier aan? Kan ik nog steeds in een rood-met-witte-stippen jurk met blauwe wolkenkniekousen de straat op? Moet ik me niet eens een volwassenere kledingstijl aanmeten?
Aan de andere kant: ik ben toch ook wel heel volwassen? Ik heb een kind, een huis, een auto en elkaar.

Gelukkig zitten dit soort Belangrijke Levensvragen mijn creativiteit niet in de weg. Sterker nog, ik heb meer ideeën dan ooit tevoren.
De bel gaat als Zoon en ik in onze gezamenlijke 'fotobattle' zitten.
'Nou, die mevrouw van Marktplaats heeft mijn bestelling mooi ingepakt', zeg ik tegen Zoon als hij binnen komt met een rood pak. 'Pak maar uit', zeg ik, terwijl ik achter de camera ga staan. Uiterst beheerst pakt Zoon het cadeau uit. Als ik de kaart zie, bedenk ik me dat er maar 1 is die mijn smaak zo goed kent.
Zij heeft me een prachtige, zelfgemaakte sjaal gestuurd. Alvast voor mijn 40ste verjaardag.
'Een blije, kleurige sjaal voor het kind in jezelf', leest Zoon hardop voor van de prachtige kaart en doet de sjaal om. Even word ik overstroomd door een intens geluksgevoel. Zo blij met zulke lieve mensen in mijn omgeving. Met mijn prachtige Zoon. Met alle creatieve plannen. Wat zeur ik dan toch om zo'n getal?
Nou, en nu dacht ik zo hè, u stuurt me leuke verjaardagscadeaus de komende tijd, en ik besteed er aandacht aan op mijn blog. 
Nee hoor, dat laatste is een grapje. Echt.

9 opmerkingen:

  1. Wat een lief kado!
    Ik zat me vorige week juist te bedenken
    dat 40 (plus 1) een feest blijkt te zijn.
    Ook ik had een enorme aversie tegen het getal
    maar echt, heb me nog nooit zo goed gevoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit me aan bij Mireille, ik vond het ook nogal een dingetje, maar zit beter in mijn vel dan ooit. Lief cadeau & blijf bruisen alsjeblieft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze is er vroeg bij met je cadeau, ziet er heerlijk warm uit. Ik wil ook wel een kussenhoes opsturen hoor, hoef je niet helemaal naar 't noorden te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie sjaal idd. Ik kan me voorstellen dat 40 jaar niet echt heel erg prettig klinkt (gna gna ik heb nog een paar jaar te gaan). Maar ach het is ook maar een getal. Ik vond 30 ookal heel oud klinken een paar jaar geleden, het blijkt wel mee te vallen.
    Enne zal ik je 150 flexicubes sturen voor je verjaardag ;0

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi cadeau en dan vooral de tekst! :)
    Ik heb toevallig een soortgelijke ik-moet-maar-iets-volwassener-worden gedacht gehad in verband met bekleding van stoelen (hmmm misschien schrijf ik er nog wel een blogje over, is zo niet helemaal te begrijpen denk ik)
    Enneuh, wat voor cadeau's vind jij leuk om te krijgen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owwwww wat een prachtige sjaal!!!!!!!!!
    Ennn die rood met witte stippen jurk die staat je vast nog goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neehee, die magazines zijn engels, dus duurt langer om te lezen! ;) (lees; ik heb gewoon even geen zin/inspiratie om zelf een blogje te schrijven)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi gezegd allemaal en wat een mooie zoon en wat een lief cadeau! Wauw kortom!

    BeantwoordenVerwijderen