woensdag 31 augustus 2011

prentje en de stofjes

Ik kan verliefd worden op een stuk stof. Vooral Scandinavische retro-printjes - oef, wat kan ik daar blij van worden.

In een overenthousiaste bui heb ik eens een naaimachine besteld, sterker nog: ik heb ook nog een naaicursus gevolgd. Maar daar bleek toch niet helemaal mijn talent te liggen.

Maar die liefde voor die stofjes - die bleef. Mijn excuus tegenwoordig om toch stofjes te blijven kopen is dat ik ze gebruik voor mijn ontwerpen.
Nu heb ik een site ontdekt die alleen maar stoere jongensstoffen verkoopt. Kijk, dit soort initiatieven juich ik toe. Er zijn al genoeg blije bloemetjesstoffen op de markt. Voor jongens (of beter gezegd: mama's van jongens) is het toch vaak een beetje sappelen.

Maar ja, dan moet ik ze ook wel daadwerkelijk gaan gebruiken in een ontwerpje, natuurlijk. En niet laten verstoffen.

Anders vrees ik dat ik alsnog die laag stof van de naaimachine moet blazen.

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat de naaimachine je vriend (nog) niet is! Ik heb die van mij nu anderhalf jaar en ben zo blij met m'n nieuwe hobby. En wat zijn stofjes verslavend inderdaad. Die onderzeeƫr is leuk, maar met 2 meiden haal ik toch andere prints in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, geweldig! Een prachtige stof voor jongens (en ik wil de kat niet op het spek binden maar heb je al eens gekeken bij noeks.nl of bij vanmarieke.nl)

    BeantwoordenVerwijderen