vrijdag 20 augustus 2010

prentje en het piratenfeestje

Hebben we net de verjaardag van Zoon achter de rug, staat zijn partijtje alweer voor de deur te trappelen. Vorig jaar hebben we voor het eerst kennis gemaakt met dit fenomeen en haalden we alles uit de kast.
Al maanden van te voren had Zoon zijn wens kenbaar gemaakt; hij wilde een piratenfeestje. Overal waar ik vervolgens kwam ging ik op zoek naar piratenattributen, zoals piratenuitnodigingen, piratenbordjes, piratenbalonnen, piratenbekers, piratencadeauzakjes, piratenspeeltjes en een piratentafelkleed. Ik droomde zelfs over piraten.

Op de dag zelf stonden Man, Zus en ik met geschminkte littekens al klaar voor de gasten. (We slaan soms wat door, ik weet het). Het eerste gedeelte bestond uit het testen van piratenvaardigheden zoals schatten verstoppen, kanonskogels gooien (waarvoor we nog speciaal een rubberen boot hebben aangeschaft, heb ik al gezegd dat we wel eens doorslaan?) haaien happen, vlaggenroof en piratenproeven.
Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de Verborgen Schatkist (waar Man weken aan gewerkt had) en sloten we af met een piratenverhaal, waarna de kinderen een gepersonaliseerd en geplastificeerd piratendiploma kregen.

Ik kon geen piraat meer zien. Dit jaar gaan we het anders doen. Maar hoe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten