vrijdag 16 juli 2010

prentje en de zomervakantie


Zes weken. Zes weken lang heeft Zoon zomervakantie. Inmiddels zijn er twee om. En ik pieker me suf om Leuke Dingen te verzinnen. Als ik boodschappen ga doen, zie ik een aankondiging voor een workshop zeepketting maken. Geschikt voor jong en oud. Nou, dat klinkt goed. Zal Zoon dat ook Leuk vinden? Zowaar.

En zo zijn we samen op weg naar het winkeltje in het biebgebouw dat wordt gerund door verstandelijk gehandicapten en hun begeleiders. We lopen een lege hal binnen. Zijn we wel op de goede dag? We worden allervriendelijkst ontvangen door een lieve mevrouw. We zijn wel op de goede dag, maar blijkbaar zijn de wijkbewoners niet zo geïnteresseerd in zeepkettingen. Hoe is het mogelijk.

Zoon mag zelf zijn zeepjes uitzoeken. En kiest voor een rode. En twee witte. En die oranje is ook leuk.
En welke kleur lintjes wil Zoon? Groen, hoor ik. En blauw. Ik kan het niet laten kleuren voor te stellen die goed bij elkaar passen. Ik laat hem uiteraard zelf een combinatie maken.
En zo zijn we een kwartier later een zeepketting rijker. Een groen-oranje-wit-rood-blauwe zeepketting.

Nog vier weken te gaan. Min een kwartier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten