vrijdag 30 april 2010

prentje en het verfgebeuren

Waarschijnlijk verwacht u nu een Koninginnedagblogje. Met leuke vondsten enzo. Mis. Prentje stond vandaag de hele dag te verven. En dan niet eens een leuke creabea-creatie, zoals mijn strandhuisjes hierboven, maar gewoon, ordinair verven met latex. Ons vakantiehuisje was namelijk voor een groot gedeelte geel. Dat vindt mijn moeder leuk, die dan ook hogelijk verbaasd was dat ik erover heen ging verven. 'O, doe je het dan ook weer geel?' Nee mam, het is lichtgrijs geworden. En mooi dat het staat. Alleen was er wel erg veel geel. En wilde ik het in een dag afhebben. Dus nu ben ik wel een tikkeltje moe. En stijf. Maar omdat het alweer bijna een week geleden is dat ik een blog schreef, wilde ik u niet teleurstellen. Helaas nog geen foto's van het lichtgrijze huisje. Ik was namelijk Aan Het Werk.

En wat betreft Koninginnedag: die had ik stiekem gisteravond al gevierd, in Utrecht. Want ik wil best verven hoor, maar ik moet toch even over de vrijmarkt scharrelen. Zoon kreeg een paar euro en mocht daar zelf spulletjes voor uitzoeken. Ik heb nog even geprobeerd of hij toch niet zelf zijn enorme berg speelgoed wilde verkopen 'dan mag je het geld zelf houden, schat' maar hij was niet te vermurwen. In eerste instantie dacht ik dat het was omdat hij zo gehecht is aan zijn speelgoed.
Ik had laatst namelijk een poging gedaan wat van de HappyMeal-KinderSurprise-AlbertHeijnacties-Danootjesrommel weg te gooien. Had er zelfs een papiertje over gedaan in de vuilnisbak, zodat hij het niet zou zien. Maar de volgende dag lag alles weer keurig terug in zijn speelgoedbak. Met hier en daar een bananenschil ertussen. Nee, Zoon ging niets verkopen vandaag 'want dan moest hij geld teruggeven'.
Het duurde even voordat we begrepen dat onze kleine Scrooge het wisselgeld bedoelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten