woensdag 10 maart 2010

prentje en de kleuters

'De meiden komen woensdag', kondigde Zoon een paar dagen geleden quasi-nonchalant maar o-zo-trots aan. 'Help, meiden', dacht ik nog. 'Waar moeten die mee spelen?' Met mij, ben ik inmiddels achter.

Daarnaast hadden we nog een vriendje over de vloer, dus dat betekende vier kleuters. Respect voor alle kleuterjuffen van Nederland. Eerst moest er gegeten worden (wat kunnen die kleintjes eten, de oven draaide ovenuren!). Dat laatste woord is trouwens geen tikfout maar een hele leuke woordspeling. Na drie uur op kleuterniveau gepraat te hebben, ben ik even toe aan een taalkundige vingeroefening.

Nadat alle buikjes vol zaten met croissantjes, tosti's en wat al niet meer, vervielen we in een ouderwets staaltje klassieke rolverdeling. De dames speelden met huisjes, de heren vielen aan met straaljagers. Af en toe ontstond er een kleine crisis als de aanval iets ruiger was dan gepland, maar dan bracht een grote zak paaseitjes al snel vrede. Geweldig, al die kids in huis.
Ik ben bekaf.



2 opmerkingen:

  1. Hee, dat tafelkleed hè? Dat heb ik nou ook... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, dank je voor je respect, ik voel me aangesproken. Leuk geschreven weer, briljant gevonden : ovenuren! Maak jij ook maar overuren met het schrijven van je stukjes, ik kijk er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen