woensdag 9 december 2009

prentje en de kerst


Zoals eerder gezegd, ben ik nogal een euh, kerstmuts. Ik ben dol op kerst. Hoewel, eigenlijk hou ik vooral van de tijd voor kerst. Ik heb namelijk al een paar keer meegemaakt dat ik high van alle kerstvoorbereidingen, op de dagen zelf met een gevoel van is-dit-het-nou zat. Regen in plaats van sneeuw (gebeurt nooit in Disney kerstfilms) familieleden die liever elkaar dan de kalkoen te lijf gaan (ook nooit vertoond in Mickey's fijne kerstfeest) en niet een keer een puppy met een strik erom onder de kerstboom. Ja, parfum dat ik zelf een dag ervoor had uitgezocht in Douglas, dat dan weer wel.

Dus dit jaar maak in een scheiding in de periode voor de kerst en de kerstdagen zelf. Ga ik tijdens de voorbereidingen los met zelfgebakken kerstkoekjes, versieringen en recepten. Assisteer ik de juf en alle kleuters met het maken van een kerststal. Maak ik Man horendol met Frank Sinatra's greatest Christmas Songs. En zit ik de kerstdagen gewoon ontspannen uit. Want ik heb mijn lol al gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten