dinsdag 8 december 2009

prentje en cadeautjes


http://www.youtube.com/watch?v=d3_jyGu15Uc
Volgens mij zit er in elke dag een cadeautje. De ene keer moet je wat harder zoeken, maar soms ook worden ze je op een presenteerblaadje aangeboden. Mijn cadeautje was het nummer waar ik vanmorgen mee wakker werd: With you van Anouk. Ik hoorde het voor het eerst, maar het stond in de Q-music Top 1000 aller tijden dus blijkbaar heb ik het gewoon een beetje gemist. Kippenvel.

Cadeautjes kun je overal vinden. Het kan de weerkaatsing van de zon op een huizenblok zijn, maar ook een groephug met Man en Zoon. Het kunnen de waterdruppels op een spinnenweb zijn (glanzend als een parelketting) maar ook een complimentje van een collega. Of een kaartje van een vriendin. Een onverwachte ontmoeting. Het nieuwe nummer op de deurmat van je favoriete tijdschrift. Een mail van een vriend. De kunst is ze te herkennen. Dat heb ik geleerd van mijn mama, die als ze een sinaasappel opensneed, me erop wees hoe mooi dat eruit zag. En ik wil het doorgeven aan Zoon. Die me vooral ongeduldig aankijkt als ik wijs op de weerkaatsing van de zon op een huizenblok. Komt nog wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten